.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی موزه میراث روستایی در مازندران

معاون استاندار مازندران گفت: موزه ویژه میراث روستایی در استان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی در مراسم گرامیداشت روز صنایع دستی افزود: می توان با رویکرد هوشمندانه و بهره گیری از فرصت ها در راستای هویت فرهنگی، ملی و تمدن اسلامی ایرانی خود به هنر صنایع دستی توجه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: جهانی شدن و حفظ هویت ملی و تمدن اصیل ایران اسلامی با مقوله هنر دستی تحقق می یابد.

ابراهیمی گفت: صنایع دستی تنها با ذوق و هنر تولید می شود و با توجه به قابلیت های این رشته، می تواند بستر خوبی برای ایجاد اشتغال در مازندران باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بر پرورش نیروی انسانی متخصص و ماهر در دانشگاههای مازندران با توجه به ظرفیت های استانی تاکید کرد و افزود: برای تربیت نیروی انسانی متخصص در این رشته، می توان یک واحد دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی کرد.

وی بیان داشت: متاسفانه حمایت های لازم در این خصوص کم است ولی با توجه به وجود نیروهای متخصص ومتعهد و هنرمند در این عرصه می توان زمینه هایی را برای تولید محصولات و آثار فاخر و ماندگار فراهم کرد.

ابراهیمی، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را یکی از راه های موثر در حمایت از این هنر دانست وگفت: مهمترین مشکل برای ترویج صنایع دستی، نبود دانش و شناخت کافی در ابعاد مختلف آن است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: ضعف در عقبه پژوهشی بسیاری از صنایع دستی تولیدی دراستان باعث خسران خواهد شد.

ابراهیمی گفت: موزه ویژه میراث روستایی در چند نقطه از استان با مشارکت مراکز دانشگاهی و آموزش عالی برای معرفی آثار هنرمندان صنایع دستی راه اندازی شود.

به گزارش مهر، خبرگزاری مهر علیرغم دعوت نشدن از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اقدام به پوشش اخبار حوزه صنایع دستی پرداخته که امید است سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت در استان نیز در این حوزه با مسئولان امر برخوردهای قاطعی صورت دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.498 seconds.